43 32 85 06
{{count}}
Din ordre er først bindende, når vi har bekræftet den

Handelsbetingelser for Røverkøb Webshop


Når du bestiller en vare på roverkob.dk, accepterer du nedenstående handelsbetingelser.

 

Generelle oplysninger

Røverkøb A/S

Etableret 1990

Aktieselskab

CVR-nr. 14790241

Adresse: Priorparken 355, 2605 Brøndby

 

Kundeservice

Tlf. 43 32 85 06

E-mail: webshop@roverkob.dk

 

Betaling

 

Betalingskort

På roverkob.dk kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, VISA Dankort, VISA, VISA Elektron, MasterCard, Eurocard, Maestro og Forbrugsforeningen. Der tillægges ikke gebyr på betalingskort.

Når ordren er gennemført, bliver det samlede ordrebeløb reserveret på din bankkonto. Dog bliver beløbet først trukket fra din konto, når ordren er afsendt. En faktura bliver sendt til den e-mail, som du har angivet ved bestilling.

Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance.

 

Bankoverførsel

På roverkob.dk er det muligt at betale via bankoverførsel. Det samlede ordrebeløb indbetales til Røverkøbs konto i Nykredit:

Reg.nr. 5470

Konto-nr. 0964496

Mærk beløbet med dit webordrenummer.

Ordren afsendes først, når vi har modtaget det samlede ordrebeløb på vores konto.

NB! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

EAN-nummer

Institutioner med gyldigt EAN-nummer har mulighed for at betale via deres EAN-nummer. Opgiv EAN-nummer, kontaktperson og rekvisitionstekst i betalingsformularen.

 

Sikkerhed ved betaling

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via NETS-godkendt Pensio-software. Røverkøb gemmer ikke dine følsomme oplysninger.

Vi benytter kryptering så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage, hvis:

  • varen ikke leveres
  • du benytter dig af din fortrydelsesret
  • der hæves penge fra din konto uden din forudgående accept

 

Priser

 

Alle priser på roverkob.dk er opgivet i danske kroner (DKK), inkl. moms, danske afgifter og told. Alle priser på roverkob.dk er dagspriser og kun gældende på bestillingsdatoen. Priserne ændres løbende - ofte fra dag til dag.

OBS! Din bestilling er først bindende, når vi har bekræftet din ordre.

 

Leveringsmetode

 

Vi tilbyder levering til adresser inden for Danmarks grænser (ekskl. Færøerne og Grønland), også til lokale Røverkøb-butikker

 

Levering til adresse

Pakker leveres med PostNord eller egen fragtmand.

Fragt er DKK 50,00 (uanset vægt, størrelse og indhold).
Køber du for min. DKK 500,00 er fragt gratis*

Der leveres som standard til kantsten eller hoveddør.

*Vi leverer kun indenfor Danmarks grænser og ikke til Færøerne eller Grønland. Ved levering til ikke-brofaste øer i Danmark kan ekstra fragtomkostninger forekomme. Som alternativ kan vi levere til nærmeste kajkant på fastlandssiden, hvis dette angives i kommentarfeltet ved bestilling.

 

Levering til lokal Røverkøb-butik

Du kan vælge at afhente dine varer i en lokal Røverkøb-butik. Dette er gratis – uanset ordrens størrelse. Faktura på ordren, som tilsendes per e-mail, skal medbringes for at få udleveret en vare.

 

Leveringstid

 

Forventet leveringstid er 1-2 hverdage fra bestillingsdatoen (dog med undtagelse af enkelte varer). Kan ordren ikke leveres indenfor 3 hverdage, vil du blive kontaktet herom. Enkelte varer har længere leveringstid. Dette vil være angivet i informationsteksten ved den enkelte vare.

Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet. Det betyder, at vi ikke afsender din ordre, før alle varer er på lager. Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker, at din ordrer ikke sendes som samlet levering.

Pakker leveres kun på almindelige hverdage (ikke lørdag, søndag eller på helligdage). Ved risiko for frostvejr bliver frostfølsomme varer (såsom maling) ikke afsendt op til en weekend eller helligdag. Er dette tilfældet, vil du blive kontaktet herom.

Det er også muligt at angive en senere leveringsdato (f.eks. i forbindelse med gavekøb). Her sendes pakken sidste hverdag inden den ønskede leveringsdato. Angiv den ønskede dato i kommentarfeltet, når du bestiller varen. Der tages forbehold for levering på ønskede dato, da det forudsætter, at fragtmanden overholder aftale om dag-til-dag levering.

Ved længere forsinkelse i en leverance har du altid mulighed for at ophæve købet. I det tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice på e-mail webshop@roverkob.dk eller tlf. 43 32 85 06.

 

Hvis du fortryder dit køb (Fortrydelsesret)

 

Ifølge købeloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;

1) har modtaget din vare

2) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til os på e-mail webshop@roverkob.dk eller ringe til vores kundeservice på tlf. 43 32 85 06. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard-fortrydelsesformular og sende med retur.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Gavekort

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Røverkøb A/S

Att. Webshop

Priorparken 355

2605 Brøndby

 

Det er også muligt at returnere en vare i en lokal Røverkøb-butik, såfremt faktura fra Røverkøb Webshop er medbragt. Find nærmeste butik her.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af din faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standard-fortrydelsesformular, som også bliver medsendt i din bestillingsbekræftelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt per efterkrav.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi din betaling for den refunderede vare, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi modtager den returnerede vare. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på roverkob.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Røverkøb A/S

Att. Webshop

Priorparken 355

2605 Brøndby

 

Reklamation kan også ske til en lokal Røverkøb-butik. Medbring den pågældende vare samt faktura, der gælder som din bon. Find nærmeste butik her.

Kan Røverkøbs personale ikke afhjælpe manglen, sendes varen til reparation hos et eksternt værksted.

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt – samt medsende en kopi af din faktura.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Transportskader

Vi opfordrer dig til at undersøge pakken ved levering og kontrollere for eventuelle synlige skader. Du kan også nægte at modtage varen, hvis du vurderer, at den er blevet beskadiget ved transport. Kontakt da kundeservice på e-mail webshop@roverkob.dk eller tlf. 43 32 85 06 og meddel, at du har afvist varen. Alle transportskader skal meddelelses til Røverkøb indenfor to hverdage.

 

Hvad vi gør med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

 

Vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger ved registrering eller køb.

For at du kan gennemfør en ordre hos os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail-adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Røverkøb A/S og opbevares i fem år (5 år grundet krav i bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og personalet i Røverkøb Webshop for Røverkøb A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på roverkob.dk er Røverkøb A/S, Priorparken 355, 2605 Brøndby.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til roverkob.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Dog videregives oplysninger til udvalgte og betroede tredjemænd, der er berettiget til at benytte dine personlige oplysninger med henblik på at levere de varer, som du har bestilt, og kunne holde dig orienteret om status på din ordre.

Dertil bruger roverkob.dk også Trustpilot til at indsamle anmeldelser af brugernes købsoplevelse i webshoppen. Når din ordre er gennemført, sender vi dig en forespørgsel om at anmelde din købsoplevelse via e-mail.

Som registreret hos roverkob.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Røverkøb A/S via e-mail webshop@roverkob.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på e-mail webshop@roverkob.dk eller tlf. 43 32 85 06. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage hertil: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, 41 71 50 00, kfst@kfst.dk, forbrug.dk

www.roverkob.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44 85 85 90. Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr 

 

Handelsbetingelser blev sidst opdateret: 08. september 2016

Cookies

Vi anvender cookies på hjemmesiden for at gøre din oplevelse med web-shoppen bedre. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du dette. Læs mere om cookies